مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 00:502021-08-07فرهنگي

ملاهادی سبزواری، فیلسوف متمولی که با دسترنج خود نان تهیه می کرد


ملاهادی سبزواری متخلص به «اسرار»، حکیم، عارف و شاعر شیعی عصر قاجار و بزرگ ترین فیلسوف قرن سیزدهم در سبزوار متولد شد و در همانجا درگذشت.

وی گرچه مکتب مستقلی در فلسفه ندارد و بیشتر نظریه فلسفی ملا عبدالرزاق لاهیجی و ملا صدرا را توضیح و شرح داده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس، در راستای شناساندن بزرگان اندیشه دینی در این صفحه بر آنیم که این شخصیت های ارجمند جهان اسلام و تشیع را به مخاطبان معرفی کنیم و مطالب منتشرشده قطره ای است از دریای زندگی این بزرگواران که به قدر وسعمان است.

باشد که مفید فایده افتد.

این قسمت به زندگی ملا هادی سبزواری اختصاص دارد.

زندگینامه ملا هادی سبزواری ملاهادی سبزواری (1212-1289 هجری قمری) متخلص به اسرار ، حکیم، عارف و شاعر شیعی عصر قاجار و بزرگ ترین فیلسوف قرن سیزدهم، که در سبزوار متولد شد و در همانجا درگذشت.

او گرچه مکتب مستقلی در فلسفه ندارد و بیشتر نظریه فلسفی ملا عبدالرزاق لاهیجی و ملا صدرا را توضیح و شرح داده است، اما منظومه او دوره کامل منطق و فلسفه است و جایگاه مهمی در مکتب صدرایی دارد.

او هرچند یکی از مهم ترین شارحان فلسفه صدرایی است اما اختلاف نظرهایی نیز با او دارد؛ از جمله در علم خدا به ذات خویش، حادث بودن عالم امر، تفاوت حرکت با تحریک، جوهر دانستن برخی اقسام علم، قول به "معاد جسمانی و روح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاهادی سبزواری، فیلسوف متمولی که با دسترنج خود نان تهیه می کرد

ملاهادی سبزواری، فیلسوف متمولی که با دسترنج خود نان تهیه می کرد