مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 11:152021-08-06سياسي

تاکید بر توسعه بازارچه ها و مناطق آزاد در مرزهای مشترک ایران و عراق


رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا از طریق نوار مرزی بین دو کشور، گفت: ساماندهی مبادلات مرزی با توسعه بازارچه ها و مناطق آزاد تجاری در نقاط مرزی ضروری است.

- به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(جمعه، 15 مردادماه) با نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق که به منظور حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده بود، دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق گفت: توسعه و گسترش همکاری ها و ارتباطات دوستانه فی مابین به ویژه در زمینه اقتصادی به نفع مردم دو کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت های فراوان اقتصادی و تجاری میان ایران و عراق به ویژه با اقلیم کردستان و وجود مرز مشترک و طولانی، ضرورت دارد با فراهم آوردن زیرساخت های لازم، راه های مواصلاتی، ساخت و توسعه بازارچه های مرزی و ارائه تسهیلات به تجار و بازرگانان، زمینه افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری فی مابین ضمن ایجاد رونق اقتصادی، به معیشت مرزنشینان منطقه کمک کرد.

قالیباف بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا از طریق نوار مرزی بین دو کشور تاکید کرد و افزود: ساماندهی مبادلات مرزی با توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر توسعه بازارچه ها و مناطق آزاد در مرزهای مشترک ایران و عراق

تاکید بر توسعه بازارچه ها و مناطق آزاد در مرزهای مشترک ایران و عراق