مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 07:252021-08-06اقتصادي

15 رقم جدید زراعی دیم به زودی رونمایی می شود


رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم از رونمایی 15 رقم جدید زراعی دیم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مراغه، خشنود علیزاده اظهار داشت: 15 رقم جدید گندم، دانه های روغنی و حبوبات برای کشت در اراضی دیم به زودی رونمایی می شود.

وی گفت: سه رقم جدید گندم نان، یک رقم گندم دوروم، یک رقم جو، چهار رقم نخود، یک رقم گلرنگ، یک رقم بالنگوی شهری و یک رقم کلزا برای کشت در اراضی دیم معرفی شده است.

  علیزاده ادامه داد: ارقام جدید گندم نان، مناسب کشت در اراضی مناطق سرد و معتدل است و نسبت به ارقام قبلی، عملکرد بالا و مقاومت بیشتری به بیماری ها به ویژه بیماری زنگ زرد دارند.

  وی اضافه کرد: یکی از ارقام جدید گندم نان مناسب آبیاری تکمیلی است به طوری که با یک یا دو نوبت آبیاری می تواند عملکرد بالای 4.

5 تن در هر هکتار داشته باشد.

  علیزاده با بیان ابن که در برخی مناطق مانند اراضی پایاب سدها به علت محدویت منابع آبی، کشاورزان نمی توانند ارقام آبی بکارند و در مناطقی نیز تنها امکان یک یا دو ابیاری وجود دارد، گفت: در این مناطق، کشاورزان می توانند از این رقم جدید گندم دیم به جای ارقام گندم آبی استفاده کنند.

   رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور درباره ویژگی های ارقام نخود جدید معرفی شده افزود : سه رقم جدید نخود مناسب کشت پاییزه در اراضی دیم در اقلیم سرد و یک رقم من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 رقم جدید زراعی دیم به زودی رونمایی می شود

15 رقم جدید زراعی دیم به زودی رونمایی می شود