مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 00:152021-08-05بين الملل

پکن: فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان را بی پاسخ نمی گذاریم


چین می گوید فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان به منزله نادیده گرفتن حق حاکمیت پکن بر این منطقه است و واکنشی مناسب به این مسئله خواهد داد.

- به نقل از اسپوتنیک، یک روز بعد از آنکه دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا با عقد یک قرارداد تسلیحاتی بزگ با تایوان موافقت کرد؛ دولت چین با محکوم کردن این اقدام، حق خود برای پاسخگویی متقابل را محفوظ دانست.

به گفته وزارت خارجه چین، تایوان بخشی از تمامیت ارضی این کشور است و فروش تسلیحات آمریکایی به منزله مداخله در امور پکن و نادیده گرفتن حق حاکمیت چین است.

این وزارتخانه، اقدام اخیر آمریکا را به منزله نقض اصل چین واحد که آمریکا در 3 بیانیه مشترک آن را به رسمیت شناخته است؛ تلقی کرد.

روز گذشته، پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش تسلیحاتی 750 میلیون دلاری به دفتر نمایندگی اقتصادی تایوان را تأیید کرده است.

گفته شده این بسته تسلیحاتی شامل حداقل دهها سیستم توپخانه ای پیشرفته هویتزر و تعدادی دیگر از تجهیزات نظامی با آخرین تکنولوژی روز است.

وزارت دفاع آمریکا این خبر را با انتشار بیانیه ای اعلام کرد و افزوده است که سیستم های توپخانه ای هویتزر توانایی تایوان را برای برخورد با تهدیدهای فعلی و آتی تقویت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان را بی پاسخ نمی گذاریم

پکن: فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان را بی پاسخ نمی گذاریم