مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 18:452021-08-05بين الملل

چین و حضور جدی تر در معادلات غرب آسیا


در شرایطی که حضور چین در منطقه غرب آسیا جدی تر می شود و از وابستگی متقابل آمریکا و غرب به این منطقه کاسته آیا می توان تصور کرد که پکن نسبت به مشکلات و معضلات امنیتی این منطقه بی تفاوت باشد؟ - گروه بین الملل خبرگزاری فارس - مهدی پورصفا: زمانی که خبر فروش 5 درصد از سهام عمومی آرامکو منتشر شد، صرفنظر از این که اصلاً چنین تصمیمی به نقطه اجرا می رسید یا نه، تنها خریداران احتمالی این سهام شرکت نفتی آمریکایی به نظر می رسیدند اما در طی ماه های گذشته شایعاتی در خصوص مشارکت احتمالی شرکت های چینی در این معامله مطرح شد.

هم اکنون نیز چین نقش بزرگترین صادرکننده این فرآورده مهم به این کشور را ایفا می کند و این در حالی است که هم اکنون صادرات روزانه نفت عربستان به آمریکا به سختی از 100 هزار بشکه در روز فراتر می رود.

    همین رابطه راهبردی با امارات متحده عربی نیز قابل مشاهده است.

هم اکنون 400 هزار تبعه چینی در امارات زندگی می کنند و این کشور در حال ایجاد روابط نوینی با پکن است که نمونه آن تبدیل شدن صنایع دارویی امارات به عنوان هاب واکسن سازی منطقه است.

در پاکستان بزرگترین شاهراه از بیابان قراقوم به بندر گوادر کشیده شده و ایران هم اخیرا سند همکاری 25 ساله با چین به امضا رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین و حضور جدی تر در معادلات غرب آسیا

چین و حضور جدی تر در معادلات غرب آسیا