مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 06:002021-08-05سياسي

مقام تاجیک: توسعه روابط با ایران یکی از اولویت های سیاست خارجی تاجیکستان است


رییس پارلمان تاجیکستان، گسترش روابط دوستانه و همکاری با تهران را یکی ازاولویت های سیاست خارجی کشورش اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، محمدطاهر ذاکرزاده رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان که در تهران حضور دارد با سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران دیدار و گفت و گو کرد.

ذاکر زاده در ابتدای این دیدار با اعلام سلام و تبریک رییس جمهور تاجیکستان به آیت الله رییسی، تصریح کرد: روابط ایران و تاجیکستان بر محور دین، زبان، فرهنگ، تاریخ و تمدن مشترک بنا شده و ظرفیت های زیادی برای گسترش دارد.

وی در ادامه توسعه روابط دوستانه و همکاری متقابل سودمند با ایران را یکی از اولویت های سیاست خارجی کشورش خواند و گفت: هر دو کشور دارای منافع مشترک زیادی در سطح منطقه هستند.

ذاکر زاده افزود: این عامل و پیوندهای ناگسستنی تاریخی و فرهنگی دو کشور را ترغیب به توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری های متقابل سودمند می کند.

وی خاطرنشان کرد: پارلمان تاجیکستان به همکاری سودمند با طرف ایرانی توجه ویژه ای داشته از طریق گروه های دوستی مسائل مربوط به قانون گذاری، گسترش روابط اقتصادی و سایر موضوعات مهم را مورد بررسی قرار می دهد.

رییسی نیز در سخنانی این ملاقات روابط دو کشور ایران و تاجیکستان را متکی بر همدلی و همزبانی دانست و گفت: روابط تهران و دوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام تاجیک: توسعه روابط با ایران یکی از اولویت های سیاست خارجی تاجیکستان است

مقام تاجیک: توسعه روابط با ایران یکی از اولویت های سیاست خارجی تاجیکستان است