موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 05:402021-08-05دانش

طراحی ماشین لباسشویی فضایی برای فضانوردان


کارورزان ناسا یک ماشین لباسشویی فضایی برای فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی طراحی کرده اند.

- کارورزان ناسا یک ماشین لباسشویی فضایی برای فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی طراحی کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، آیا می دانستید که فضانوردان گاهی تا یک هفته از یک لباس زیر استفاده می کنند؟ مطمئناً این مسئله برای ما در زمین که ماشین های لباسشویی و مواد شوینده در دسترس مان است، چندش آور به نظر می آید، اما فضانورد بودن کار آسانی نیست.

وقتی فضانوردان عازم ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) می شوند، فقط دو کیف کوچک با خود می برند و با اینکه آنها لباس های خود را مانند ما کثیف نمی کنند، اما باز هم لباس های آنها توسط عرق بدن و مسائل دیگر کثیف می شود.

از آنجا که هیچ ماشین لباسشویی برای تمیز کردن البسه فضانوردان در فضا وجود ندارد، هنگامی که لباس های آنها کثیف می شود، در سفینه های کوچکی گذاشته می شوند و رها می شوند تا در جو زمین بسوزند! به همین دلیل است که کارورزان ناسا به فکر طراحی یک ماشین لباسشویی جدید خلاقانه افتاده اند که می تواند کثیف ترین لباس های موجود در فضا را ضد عفونی کند.

کارورزان تابستانی شرکت کننده در سومین چالش طراحی کارورزی مرکز تحقیقات گلن ناسا بر روی یک طرح منحصر به فرد بسیار مهم به توافق رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی ماشین لباسشویی فضایی برای فضانوردان

طراحی ماشین لباسشویی فضایی برای فضانوردان