مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 20:252021-08-04پزشكي

واکسن هراسی مفهومی ندارد/ همه چیز درباره تزریق واکسن کرونا


رییس گروه طب عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: واکسن هراسی مفهومی ندارد، وظیفه جامعه پزشکی اطلاع رسانی است، صبر کردن جایز نیست، مردم با آگاهی واکسن بزنند.

- دکتر فرهنگ بابامحمودی رییس گروه طب عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری با اشاره به گسترش بیماری را دریافت کردند به نوع خفیف آن گرفتار می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که واکسن می زنند به عارضه خاصی دچار می شوند؟ بیان کرد: هیچ دارو و واکسنی در دنیا وجود ندارد که بدون عوارض باشد ولی عارضه ها بسیار اندک است، پس عدم اطمینان در این بخش از نظر علمی جایگاهی ندارد، شستشو و استحمام، استفاده از داروهای خاص یا ویتامینه هم بلامانع است.

بابامحمودی ادامه داد: واکسن ایجاد بیماری نمی کند، بعد از تزریق واکسن موضع مورد نظر نیازی به انجام کاری ندارد، در خصوص دوز دوم واکسن باید از همان نوعی باشد که در دوز اول مورد استفاده قرار گرفت اما در صورتی که دانشمندان به این نتیجه برسند می توان این کار را انجام داد.

بابا محمودی با اشاره به اینکه افرادی که واکسن زدند باید همچنان ماسک زدن و رعایت پروتکل های بهداشتی را اصل قرار دهند، اظهار کرد: بسیار بعید است که تزریق واکسن باعث فوت افراد شود، کسانی که به آمپول پنی سیلین حساسیت دارند نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن هراسی مفهومی ندارد/ همه چیز درباره تزریق واکسن کرونا

واکسن هراسی مفهومی ندارد/ همه چیز درباره تزریق واکسن کرونا