مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 17:502021-08-04بين الملل

بازگشایی گذرگاه های مرزی ایران و عراق سرعت می گیرد


بازگشایی گذرگاه های مرزی چنگوله، چیلات و هلاله شمالی افقی روشن پیش روی مردم دو کشور ایران و عراق خواهد گشود و تصویب مرز شهابی در کشور عراق گام مهمی در توسعه روابط تجاری ایران و عراق به شمار می رود.

- نشست مشترک هیات های ایرانی و عراقی در خصوص گذرگاههای مرزی در ایلام بازگشایی گذرگاه های مرزی ایران و عراق سرعت می گیرد ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت:بازگشایی گذرگاه های مرزی چنگوله، چیلات و هلاله شمالی افقی روشن پیش روی مردم دو کشور ایران و عراق خواهد گشود و تصویب مرز شهابی در کشور عراق گام مهمی در توسعه روابط تجاری ایران و عراق به شمار می رود.

دکتر محمد نوذری در نشست مشترک با دکتر عمر عدنان الوائلی رییس پایانه های مرزی کشور عراق و هیئت همراه با اشاره به ظرفیت ها و اشتراکات فراوان بین مردم دو طرف مرز گفت: ملت های ایران و عراق همواره در مبارزه با تروریسم در کنار هم و برای دفاع از آزادی و کیان خود ایستاده اند.

وی افزود: اشتراکات فرهنگی بسیاری بین مردم استان ایلام و استان های همجوار در کشور عراق از جمله واسط، میسان و دیاله وجود دارد که به دنبال تقویت این اشتراکات هستیم و نیاز است که مراودات مرزی در خصوص مسائل اقتصادی، تجارت و بازرگانی و مسائل فرهنگی را افزایش دهیم و این نیاز به همکاری روز افزون دو طرف عراقی و ایرانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی گذرگاه های مرزی ایران و عراق سرعت می گیرد

بازگشایی گذرگاه های مرزی ایران و عراق سرعت می گیرد