مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 09:102021-08-04سياسي

ارائه گزارش کارشناسی در پرونده شکایت ایران علیه آمریکا


مدیر گروه حقوق بین الملل و بشر پژوهشگاه قوه قضاییه از ارسال گزارش کارشناسی به مراجع ذی صلاح در خصوص پرونده شکایت جمهوری اسلامی ایران علیه ایالات متحده آمریکا در ارتباط با نقض برجام که هم اکنون در دیوان بین المللی دادگستری مطرح است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سیدحسین موسوی فر مدیر گروه حقوق بین الملل و بشر پژوهشگاه قوه قضاییه اظهار کرد: پژوهشگاه علیه جمهوری اسلامی ایران و ارتباط بین عهدنامه مودت و نقض برجام بود.

وی گفت: همچنین در این نشست، اصطلاحاتی همچون اختتام و تعلیق در متن برجام که در مرحله رسیدگی ماهوی اثرگذاری فراوانی دارد، مدنظر قرار گرفت.

ضمن اینکه در مورد ماهیت برجام نیز مباحثی مطرح شد که می تواند در دفاعیات ایران در مرحله ماهوی موثر واقع شود.

این پژوهشگر پژوهشگاه قوه قضاییه اضافه کرد: یکی از ایراداتی که آمریکا مطرح کرده این است که تحریم ها از جانب دستگاه های صلاحیت دار مربوط به کشور خودش اعمال شده و اگر کشورهای ثالث با ایران دچار اختلال شدند، مربوط به خودشان هست که در این زمینه نیز دفاعیاتی که می توان انجام داد مورد بحث و بررسی واقع شد.

موسوی فر گفت: یکی دیگر از ایرادات مطرح شده از سوی آمریکا در این پرونده، ایراد سوء استفاده از دادرسی نزد دیوان بین المللی دادگستری بود که در این خصوص نیز بررسی های لازم انجام شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه گزارش کارشناسی در پرونده شکایت ایران علیه آمریکا

ارائه گزارش کارشناسی در پرونده شکایت ایران علیه آمریکا