مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 09:102021-08-04اقتصادي

مرزهای کشور را ببندید تا قاچاق اوج بگیرد!


نایب رییس مجمع واردات معتقد است تا زمانی که مسئولان نخواهند این واقعیت را بپذیرند که تجارت مانند یک مسیر دو طرفه عمل می کند، بسیاری از مشکلات ساختاری اقتصاد ایران بر جا خواهد ماند.

علیرضا مناقبی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: همه با صدای بلند فریاد می زنند که ما باید به سمت حضور حداکثری در بازارهای بین المللی و منطقه ای پیش برویم و هر چقدر این حضور پر رنگ تر و هوشمندانه تر باشد، امید به ایجاد ارزش افزوده و افزایش سرانه ملی بیشتر می شود اما به نظر می رسد که همین افراد حاضر به پذیرش واقعیت های اقتصادی حاکم بر تجارت خارجی نیستند.

حاضر نیستند قبول کنند که صادرات نیاز به زیرساخت هایی دارد که یکی از آن ها واردات مدیریت شده و به موقع است.

وی با بیان اینکه وقتی واردات مواد اولیه یا کالاهای واسطه ای که مورد نیاز خطوط تولید داخلی هستند، با محدودیت مواجه می شود، برنامه ریزی ها و زمان بندی ها در کارخانجات تولیدی با تاخیر و اخلال مواجه خواهد شد، تصریح کرد: این به وضوح به معنای تحمیل هزینه تمام شده بیشتر به فرآیند تولید است.

ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که فشار و محدودیت بیش از اندازه بر واردات، موجب گسترش قاچاق می شود و این موضوع، قطعا بر کیفیت اقلام وارداتی که در خطوط تولیدی کشورمان مورد استفاده قرار می گیرند نیز اثرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرزهای کشور را ببندید تا قاچاق اوج بگیرد!

مرزهای کشور را ببندید تا قاچاق اوج بگیرد!