مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 07:302021-08-04سياسي

فرهنگ اصیل تشیع با ادبیات ترکی آذربایجانی آمیختگی عمیق دارد


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مذهب شیعه در ایران بی شک مرهون ترک های آذربایجان و مجاهدت های آنها در طول تاریخ است و فرهنگ اصیل تشیع با ادبیات ترکی آذربایجانی آمیختگی عمیق دارد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مذهب شیعه در ایران بی شک مرهون ترک های آذربایجان و مجاهدت های آنها در طول تاریخ است و فرهنگ اصیل تشیع با ادبیات ترکی آذربایجانی آمیختگی عمیق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم رونمایی از کتاب ” تشخّص و هویت آذربایجان” با بیان اینکه ادبیات آیینی و عاشورایی بعنوان غنی ترین ذخایر مکتب در حوزه زبان و ادبیات ترکی پیوندی نا گسستنی با فرهنگ شیعه دارد، گفت: پس از رسمیت یافتن مذهب شیعه در ایران در عصر صفویه، زبان ترکی آذربایجانی غنی ترین زبان در فرهنگ شیعی و تبیین و گسترش ادبیات آیینی و مرثیه و روضه نقش بزرگی ایفا کرده است.

وی با اشاره به توانمندی بی نظیر شعرای اهل بیت(ع) در ترویج فرهنگ شیعه افزود: زبان غنی ترکی به نوعی تبدیل به زبان شیعه شده است.

وی ادامه داد: مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین و آیین های مذهبی در آذربایجان، مرثیه سرایی در مصائب اهل بیت به زبان ترکی آذربایجانی و تلاش پنهان و بسیار مؤثر مادحان و شاعران دلسوخته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ اصیل تشیع با ادبیات ترکی آذربایجانی آمیختگی عمیق دارد

فرهنگ اصیل تشیع با ادبیات ترکی آذربایجانی آمیختگی عمیق دارد