مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 02:002021-08-03اقتصادي

شهرستان پلدختر قطب تولید انجیر سیاه کشور


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شهرستان پلدختر با دارا بودن بیش از 2300 هکتار باغ بارور و با 30 هزار تن تولید انجیر سیاه در سال مقام اول کشور را دارا بوده و به عنوان یکی از قطب های مهم تولید انجیر سیاه در کشور محسوب می شود.

- ایسنا/لرستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شهرستان پلدختر با دارا بودن بیش از 2300 هکتار باغ بارور و با 30 هزار تن تولید انجیر سیاه در سال مقام اول کشور را دارا بوده و به عنوان یکی از قطب های مهم تولید انجیر سیاه در کشور محسوب می شود.

مهندس کیانی فر افزود: پیش بینی ما افزایش 10 درصدی تولید نسبت به سال گذشته بود اما با بروز پدیده خشکسالی و کاهش آب رودخانه ها، خشک شدن قنات و چشمه ها میزان تولید به اندازه سال گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: شهرستان پلدختر با توجه به شرایط آب وهوایی دارای ظرفیت بسیار مناسب برای توسعه باغات انجیر سیاه است.

این مسئول اضافه کرد: نبود صنایع تبدیلی، بسته بندی و سردخانه برای فرآوری، نگهداری و جلوگیری از ضایعات از جمله مشکلات باغداران منطقه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از کلیه سرمایه گذاران دعوت می شود جهت سرمایه گذاری در این بخش به سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند و بدیهی این سازمان نهایت همکاری را با متقاضیان خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان پلدختر قطب تولید انجیر سیاه کشور

شهرستان پلدختر قطب تولید انجیر سیاه کشور