مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 13:452021-08-03سياسي

آمار اهدای خون بانوان در اردبیل پایین است


معاون فنی انتقال خون استان اردبیل گفت: آمار اهدای خون در بین بانوان استان اردبیل پایین است و نیازمند مشارکت بیشتر در این حوزه هستیم.

- ایسنا/اردبیل معاون فنی انتقال خون استان اردبیل گفت: آمار اهدای خون در بین بانوان استان اردبیل پایین است و نیازمند مشارکت بیشتر در این حوزه هستیم.

شاهین صمدی 12مرداد در مراسم گرامیداشت هفته اهدای خون در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل یکی از استان های موفق در حوزه اهدای خون و تأمین فرآورده های خونی برای مراکز بیمارستانی است به طوری که هم از گروه خونی A و هم از گروه خونی B و آنتی ژن های مختلف تولید خون و فرآورده های آن با همراهی اهداکنندگان انجام می شود.

وی تصریح کرد: ما بیشتر به گروه خونی منفی با توجه به کمبود تأمین اهدای خون در این گروه روبه رو هستیم که بیمارستان ها نیز نیاز بیشتری به این گروه خونی دارند که البته در بین گروه های خونی منفی، -AB و –B بیشترین نیاز مراکز بیمارستانی و بانک خون استان است.

معاون فنی انتقال خون استان اردبیل سرانه اهدای خون را در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: در سطح جهان به ازای یک هزار نفر 35 نفر اهدای خون انجام می دهند که این آمار در کشور ما 27 در یک هزار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار اهدای خون بانوان در اردبیل پایین است

آمار اهدای خون بانوان در اردبیل پایین است