مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 12:552021-08-03بين الملل

موضع گیری نبیه بری درباره انفجار بندر بیروت


رییس پارلمان لبنان به موضع گیری درباره انفجار بندر بیروت در آستانه چهارم آگوست سالروز این انفجار پرداخت و بر ضرورت عدالت در این زمینه تاکید کرد.

- وی تاکید کرد: به کمتر از عدالت و قصاص از عاملان این انفجار در هر موقعیتی که باشند و وابسته به هر طرفی که باشند، راضی نخواهیم شد.

رییس پارلمان لبنان گفت: ورود به این موضوع با شناسایی طرفی است که نیترات مرگبار به پایتخت کشور ما بیروت وارد کرده است.

گفتنی است که انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در مرداد ماه سال گذشته روی داد و موجب کشته شدن 190 نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد.

انگشت اتهام به سوی رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی آن در لبنان نشانه رفت و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان مسایل منطقه این رژیم را مقصر اصلی انفجار این بندر اعلام کردند؛ انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و 750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد، بسیاری از ساختمان های اطراف این بندر به طور کامل ویران شود که استاندار بیروت میزان خسارت های وارده در اثر این انفجار را بیش از 10 میلیارد دلار اعلام کرد.

به دنبال این انفجار شماری از مقامات لبنانی از جمله مدیرکل گمرک، مدیرکل بندر بیروت و شماری دیگر از مسئولان لبنانی مرتبط که متهم به قصور در این فاجعه محسوب می شدند، دستگیر شدند که همگی از جریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع گیری نبیه بری درباره انفجار بندر بیروت

موضع گیری نبیه بری درباره انفجار بندر بیروت