مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 12:102021-08-03بين الملل

تحرکات برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان/ پای مثلث شوم در میان است


یک رسانه عرب زبان با اشاره به تحرکات برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان به نقش مثلث شوم اسراییل، فرانسه و آمریکا در این میان پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رای الیوم در مطلبی درباره تحولات جنوب لبنان آورده است: هیچ چیز این روزها تصادفی نیست و تلاش برای دامن زدن به مشکلات طایفه ای و منطقه ای با دخالت خارجی، بحران داخلی و تهدیدات متوالی اسراییل به اوج خود رسیده است.

رای الیوم می نویسد: کل خاورمیانه اوضاع بغرنجی دارد و از این زوایه باید به کمین منطقه خلده در جنوب لبنان و درگیری مسلحانه پس از آن نگاه کرد.

ارتباط مستقیم میان این درگیری و زمان آن همزمان با اولین سالروز انفجار بندر بیروت نیست اما هدف قرار دادن حزب الله و عوامل آن و تلاش برای تحریک آنها و کشاندنش به جنگ داخلی، وجود دارد.

این رسانه گزارش داد: جنگ داخلی نخستی که شراره های آن در حادثه حمله خونین به اتوبوس در عین الرمانه زبانه کشید تنشی اسلامی-مسیحی بود و به نظر می رسد که جنگ داخلی که به دنبال راه اندازی آنها هستند مذهبی و به ویژه سنی و شیعی باشد و آتش بزرگ از شراره های کوچک شعله ور می شود.

کسانی در اتاق های سیاه در تدارک این جنگ و فتنه هستند.

رای الیوم نوشت: عشایر عربی سنی که مسئولیت این حمله را بر عهد گرفته است، توجیهش این است که در خونخواهی یکی از افرادش است که یکسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان/ پای مثلث شوم در میان است

تحرکات برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان/ پای مثلث شوم در میان است