مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 10:402021-08-03اقتصادي

24 ساعت ایرانی ها چطور می گذرد؟


ایرانی ها بیشترین زمان خود را صرف فعالیت های مربوط به رسیدگی و مراقبت از خود می کنند، ولی بعد آن نحوه گذران وقت بین زنان و مردان متفاوت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحقیقات مربوط به گذران وقت از جمله موضوعاتی است که در سال های اخیر مورد توجه برنامه ریزان و محققان مطالعات اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته و بر این اساس مرکز آمار ایران به عنوان متولی آمار کشور طراحی طرح گذران وقت را در دستور کار خود قرار داده است.

جامعه تحت پوشش این تحقیقات که افراد 15 ساله و بیشتر است عضو خانوارهای معمولی ساکن یا گروهی در نقاط شهری کشور هستند و اعضای خانوارهای معمولی غیرساکن، روستایی و اعضای خانوارهای موسسه ای را پوشش نمی دهد.

دریافت توضیحات بیشتر و جزییات در رابطه با طرح گذران وقت به ویژه در گروه های سنی جوانان و سالمندان که در دستور مرکز آمار ایران قرار دارد، با تشریح و ارائه گزارشی از سوی صمد احسانی کارشناس آمارهای اجتماعی مرکز آمار ایران که تخصص او دکترای جامعه شناسی سیاسی است به ایسنا همراه بود.

بنابر گفته وی، امروزه از داده های طرح گذران وقت برای فهم الگو، استاندارد، سبک و کیفیت زندگی، کارها و فعالیت های خانه داری، کارهای داوطلبانه، فعالیت های ورزشی، مشارکت اجتماعی، برنامه ریزی شهری، فعالیت های اوقات فراغت و موضوعات توسعه استفاده می شود و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 ساعت ایرانی ها چطور می گذرد؟

24 ساعت ایرانی ها چطور می گذرد؟