مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 10:352021-08-03اقتصادي

دستمزد 1400 به معیشت کارگران کمک کرد؟


امروز اگر کسی بخواهد مسیر کارآفرینی را دنبال کند بروکراسی های دست و پا گیر اداری مانع ادامه راهش می شوند و چندین ماه برای گرفتن مجوز باید دوندگی کند اما در نهایت تصمیم می گیرد که پول و سرمایه اش را در بانک بگذارد تا با بهره آن به راحتی زندگی کند.

ناصر چمنی در گفت و گو با ایسنا، عدم ثبات اقتصادی و نابسامانی بازار را در معیشت خانوارهای کارگری موثر خواند و گفت: از مدتها قبل پیش بینی کرده بودیم که اگر از وضعیتی که به لحاظ تحریم ها و گرانی ها در چند ماه گذشته تجربه کردیم خارج نشویم به تدریج وارد رکود خواهیم شد و این مسأله موجب کاهش قدرت معیشت خانوارها شده و بر بخشهای تولیدی اثر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: زمانی بود که هیچکدام از تولیدکنندگان کشور تبلیغ نمی کردند ولی امروز به دلیل اینکه قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده و انبارها از کالا اشباع شده است به تبلیغ محصولات خود روی آورده اند.

به اعتقاد این فعال کارگری بسیاری از محصولات همچون لوازم خانگی به دلیل قدرت خرید پایین مردم روی دست تولیدکننده باقی مانده و تغییر قیمت اقلام و کالاها در چنین شرایطی به سود تولیدکنندگان نیست.

چمنی افزود: در بخش کارگری امسال تلاش شد تا قدرت معیشت کارگران بالا برود و افزایش حداقل مزد 39 درصد تصویب شد ولی آیا با تغییرات قیمتی که در بسیاری از اقلام و خور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستمزد 1400 به معیشت کارگران کمک کرد؟

دستمزد 1400 به معیشت کارگران کمک کرد؟