مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 10:052021-08-03سياسي

ابن سینا در موضوع فراروانشناسی پیشگام بود


عظیمی در درسگفتار «فراروانشناسی ابن سینا» گفت:ابن سینا حدود هشت قرن پیش از تاسیس انجمن روح پژوهی در انگلستان و آمریکا، فراروانشناسی را در آخرین فصل کتاب اشارات و تنبیهات بنیاد نهاده است.

- ، بیست و یکمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا به فراروانشناسی ابن سینا اختصاص داشت که با سخنرانی مهدی عظیمی ، دانشیار دانشکده الهیات دانشگاه تهران چهارشنبه 6 مرداد به صورت مجازی از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب پخش شد.

مطلبی که در ادامه می خوانید متن سخنرانی عظیمی در این جلسه است.

اگر وارد تاریخ فراروانشناسی این مبحث بشویم زمینه بهتری برای بیان فراهم می شود؛ فراروانشناسی به توصیف و تبیین روندهای ظاهرا غیرعادی شناخت و کنش برخی از انسان ها نسبت به اشیاء و اذهان می پردازد.

در قرن نوزدهم و در بیشتر کشورهای انگلیسی زبان جنبشی با نام روح باوری به وجود آمد، این جنبش بر سه باور استوار بود ابتدا آن که روح افرادی که فوت کرده اند وجود دارند و بعد از مرگ همچنان باقی هستند، دوم اینکه ارواح مردگان توان ارتباط با زندگان دارند و سوم این که تمایل ارتباط با مردگان را هم دارند.

گروهی از روح باوران برای اثبات مکتب و مذهب خودشان دست به برگزاری یک سری جلسات ویژه زدند، جلساتی که به احضار ارواح معروف شد، در این جلسات معمولا یک کودک که می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابن سینا در موضوع فراروانشناسی پیشگام بود

ابن سینا در موضوع فراروانشناسی پیشگام بود