مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 09:252021-08-03بين الملل

تحریم چه بلایی بر سر تجارت ایران و اروپا آورد؟


رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه دیدارهای خارجی خود با سفیر فنلاند در ایران به گفت و گو نشست و از کاهش جدی تجارت مشترک میان دو طرف در سه سال اخیر گفت.

- رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه دیدارهای خارجی خود با سفیر فنلاند در ایران به گفت و گو نشست و از کاهش جدی تجارت مشترک میان دو طرف در سه سال اخیر گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند تجارت ایران در سال های گذشته تا حد زیادی حول محور کشورهای منطقه و آسیا تعریف شده اما ایران و اروپا از گذشته دور در حوزه های مختلف با یکدیگر تبادل تجاری داشتند و این روال در سال های قبل نیز ادامه داشت.

با از سرگیری تحریم های آمریکا علیه ایران در سه سال گذشته، میزان تجارت خارجی ایران کاهش یافت و در این میان همکاری های اقتصادی مشترک با اروپا بیشترین کاهش را تجربه کرد.

هر چند دولت های اروپایی بارها از تلاش خود برای افزایش دوباره مبادلات سخن گفته اند اما به نظر می رسد تا برطرف نشدن خطر تحریم ها، نمی توان انتظار تغییری جدی در این مسیر را داشت.

موضوعی که در جریان دیدار رییس اتاق بازرگانی ایران با سفیر فنلاند در تهران نیز بار دیگر بر آن تاکید شد.

غلامحسین شافعی در دیدار با کیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران، اظهار کرد: فنلاند ازجمله کشورهای اروپایی با رشد اقتصادی و سطح رفاه عمومی بالایی است از اهمیت استفاده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم چه بلایی بر سر تجارت ایران و اروپا آورد؟

تحریم چه بلایی بر سر تجارت ایران و اروپا آورد؟