مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 08:052021-08-03بين الملل

عفو بین الملل از افزایش سرکوب و تسریع اجرای اعدام در عربستان خبر داد


به رغم اظهارات ولی عهد سعودی درباره تعدیل قوانین این کشور در راستای حمایت از حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل گزارش داد که ریاض در چند ماه گذشته سرکوب مخالفانش را افزایش داده و روند اجرای احکام اعدام را سرعت بخشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از برگزاری نشست گروه 20  خبر داد که ریاض سرکوب فعالان حقوقی و مخالفان خود را افرایش داده و روند اجرای احکام اعدام را در شش ماه گذشته تسریع کرده است.

عفو بین الملل در گزارش مذکور  نوشت: عربستان سعودی پس از آنکه ریاست گروه 20 را واگذار کرد، دست کم حکم اعدام سیزده فرد را پس از محاکمه هایی ناعادلانه تأیید کرده یا احکامی را [علیه این افراد] صادر کرده یا احکام آن ها را تأیید کرده است .

در این گزارش آمده است: دست کم چهل فرد میان ماه های ژانویه و جولای سال 2021 اعدام شده اند یا به عبارتی بیش از تمام اعدام ها در سال 2020 .

عفو بین الملل همچنین گزارش داد که مقامات سعودی پیگرد افرادی را که آزادنه نظرات خود را بیان کرده اند یا از دولت این کشور انتقاد کرده اند، آغاز کرده است از این رو این سازمان خواستار آزادی فوری تمام مدافعان حقوق بشر شد.

در ماه فوریه سال 2021، محمد بن سلمان ولی عهد سعودی متعهد شد که عربستان سعودی قوانین جدیدی را در پیش بگیرد و قوانین موجود را در این کشور اصلاح کند؛ قوانین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو بین الملل از افزایش سرکوب و تسریع اجرای اعدام در عربستان خبر داد

عفو بین الملل از افزایش سرکوب و تسریع اجرای اعدام در عربستان خبر داد