مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 05:002021-08-03پزشكي

کودکان می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند


متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:مراقبت از کودکان در منزل و محیط خانواده است که باید تا حد امکان از ارتباط کودکان خارج از محیط خانه جلوگیری شود چون احتمال درگیری برای کودکان نیز مطرح است و حتی اگر کودکان دچار علایم نباشند می توانند به عنوان ناقل ، - بیماری را به افراد بزرگسال و مادر باردار منتقل کنند.

آزیتا قنبرپوربا اشاره به نقش اساسی مادران در استحکام و مدیریت خانه و خانواده گفت: سلامت روانی و جسمانی مادران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در هر شرایط ، خانم های باردار در گروه آسیب پذیر جامعه طبقه بندی می شوند و مراقبت از آنها حیاتی است عنوان کرد: در شرایط خاص مانند همه گیری و شیوع بیماریهای واگیردار ، این آسیب پذیری می تواند افزایش یابد پس نیازی به تاکید نمی باشد که مادر باردار باید خیلی بیشتر از قبل ، مراقب سلامتی خود باشد.

این متخصص افزود: برای رسیدن به این هدف و حفاظت از این گروه پرخطر و آسیب پذیر، مشارکت فردی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

قنبرپور با ذکر این نکته هدف از مشارکت فردی این است که مادر و خانم باردار باید در درجه اول از خودش مراقبت نماید و توصیه های بهداشتی و علایم هشدار را جدی بگیرد، ادامه داد: صداقت در بازگو کردن علایم و مراجعه به موقع به مراکز درمانی ، قدم اول در کمک به پرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند

کودکان می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند