مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 01:252021-08-02اقتصادي

وعده خرید تضمینی دام زنده از عشایر چه زمانی محقق می شود؟


خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر و کاهش چشمگیر بارش موجب کاهش تولید علوفه و از بین رفتن مراتع در چهارمحال و بختیاری شد، کمبود علوفه و افزایش چند برابری قیمت آن دامداران و عشایر را با مشکلات زیادی روبرو کرد، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر و کاهش چشمگیر بارش موجب کاهش تولید علوفه و از بین رفتن مراتع در چهارمحال و بختیاری شد، کمبود علوفه و افزایش چند برابری قیمت آن دامداران و عشایر را با مشکلات زیادی روبرو کرد، در ماه های اخیر نیز شاهد تجمعات اعتراضی دامداران در سراسر کشور بودیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بحث خرید تضمینی دام از عشایر و دامداران در کشور مطرح شد، باوجود ابلاغ وزیر جهادکشاورزی برای خرید تضمینی دام عشایر، اما این طرح در برخی از استان ها از جمله چهارمحال و بختیاری اجرایی نشده است.

هزینه نگهداری دام به علت ضعیف شدن مراتع، گرانی علوفه و کمبود آن در کشور برای بسیاری از عشایر و دامداران به صرفه نیست و دامداران بسیار متضرر شده اند و دام خود را با قیمت بسیار پایین به فروش می رسانند.

اگر در حال حاضر تدبیری برای خرید تضمیمنی دام و ذخیره گوشت قرمز در استان ها صورت نگیرد، در شش ماهه دوم سال با کمبود گوشت قرمز مواجه خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده خرید تضمینی دام زنده از عشایر چه زمانی محقق می شود؟

وعده خرید تضمینی دام زنده از عشایر چه زمانی محقق می شود؟