مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 14:202021-08-02اقتصادي

برداشت بیش از 40 تن طالبی از مزارع شهرضا


امسال در 220 هکتار از مزارع شهرضا طالبی کشت شده است و به طور متوسط، 40 تا 45 تن از هر هکتار برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، امیر صفرپور با بیان اینکه امسال در 220 هکتار از مزارع شهرضا طالبی کشت شده است، گفت: به طور متوسط، 40 تا 45 تن از هر هکتار برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا درآمدِ ناخالصِ طالبی کارانِ شهرضا را 55 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: با توجه به کیفیت، هر کیلو طالبی بین 6 تا 8 هزار تومان از مزرعه دار خریداری می شود و تمام مزارعِ کشتِ صیفی در این شهرستان به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شده است.

وی گفت: محصول طالبی و گرمکِ شهرضا علاوه بر مصرف شهرستانی، با توجه به کیفیت خوب و بهره مندی از بازارپسندیِ مناسب، در میادینِ میوه و تره بارِ استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان نیز عرضه می شود.

صفرپور افزود: از مجموع 17 هزار هکتار زمین زراعی شهرضا، چهار هزار و 700 هکتار به کِشت پاییزه و دو هزار و300 هکتار به کشت بهاره اختصاص دارد.

450 حلقه چاه کشاورزی و 110 رشته قنات، آب بخش کشاورزیِ شهرستانِ شهرضا را تامین می کنند و به طور میانگین، در هرثانیه، 6 لیتر آب از این منابعِ آبی برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از 40 تن طالبی از مزارع شهرضا

برداشت بیش از 40 تن طالبی از مزارع شهرضا