مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 13:552021-08-02بين الملل

ظریف: به دانشگاه می روم/ به نتیجه رسیدن برجام همچنان بهترین خاطره ام است


یک نکته را می خواهم به مردم بگویم که اگر برجام بد بود، این ما بودیم که باید می گفتیم باید برجام را تغییر دهید نه اینکه آمریکایی ها و غربی ها بگویند موضوع منطقه و موشک به برجام اضافه شود.

- یک نکته را می خواهم به مردم بگویم که اگر برجام بد بود، این ما بودیم که باید می گفتیم باید برجام را تغییر دهید نه اینکه آمریکایی ها و غربی ها بگویند موضوع منطقه و موشک به برجام اضافه شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه طرفی که در برجام به اهداف خود برسید طرف مقابل بود، گفت: برجام دستاورد مقاومت مردم در مقابل تحریمهای اوباما و ترامپ بود.

باید این دستاورد را قدر بدانیم و به راحتی آن را از دست ندهیم.

محمد جواد ظریف در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برای دشوار کردن اعمال تحریم باید کارهای مهمی مانند جذب سرمایه بیشتر به کشور انجام می شد، گفت: 85 میلیارد دلار سرمایه گذاری پیشنهاد شده بود که به دلایل مختلف از جمله سخت گیری های داخلی و وسواس برای وابسته نکردن کشور که موجه هم بود و دلایل خارجی، انجام نشد.

اگر این سرمایه گذاری ها انجام می شد، تحریم ایران دشوارتر بود.

وزیر امور خارجه یکی از راه های کاستن وابستگی کشور به خارج و افزودن وابستگی خارج به ایران را جذب سرمایه خارجی عنوان و تصریح کرد: اگر پول شان در ایران گیر باشد حتما تحریم دشوارتر خواهد شد و ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: به دانشگاه می روم/ به نتیجه رسیدن برجام همچنان بهترین خاطره ام است

ظریف: به دانشگاه می روم/ به نتیجه رسیدن برجام همچنان بهترین خاطره ام است