مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 08:252021-08-02اقتصادي

10 هزار پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در کردستان ثبت شده است


مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: تاکنون 10 هزار پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در عرصه منابع طبیعی استان ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سعدی نقشبندی ظهر امروز در آیین تجلیل از جنگلبانان استان که بمناسبت روز جهانی جنگلبان در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهارکرد: در سه سال اخیر 126 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان سرشاخه پنج حوزه آبخیز کشور است افزود: سرشاخه های سفیدرود، سیروان، زاب، کرخه و زرینه رود در کردستان قرار دارد.

نقشبندی تعداد ذخیره گاه های جنگلی استان را 36 ذخیره گاه و پارک جنگلی را 23 پارک ذکر کرد، عنوان کرد: مطالعات زیادی در بخش آبخیزداری انجام شده است، البته این مطالعات تنها 17 درصد عرصه های منابع طبیعی استان را تحت پوشش قرار داده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان، در نزدیک به هزار و 134 هکتار از اراضی کردستان زراعت چوب در راستای حفاظت از منابع طبیعی انجام شده است.

  وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که مسئله خاک مهم تر از آب است و فرهنگ صیانت و پاسداری از منابع طبیعی باید به معارف عمومی بدل شود افزود: سیاست سازمان جنگل ها به سمت و سوی مشارکت مردمی می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در کردستان ثبت شده است

10 هزار پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در کردستان ثبت شده است