مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 07:352021-08-02سياسي

محققان به درمان اختلالات شناختی کمک می کنند


ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در فراخوانی مشترک از طرح های تحقیقاتی در زمینه بیماری زوال عقل و اختلالات یادگیری حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در کشور و احتمال بروز بیماری‏ های ذهنی از جمله زوال عقل، ضرورت ایجاد سیستم ‏هایی که بتوانند به تشخیص زودهنگام و دقیق ‏تر این بیماری کمک کنند بیش تر احساس می ‏شود و تشخیص به موقع و زودهنگام این بیماری می ‏تواند در به تاخیر انداختن بروز آن، اتخاذ راه کارهای درمانی مناسب و نیز کاهش هزینه سیستم سلامت مفید واقع شود.

این ستاد با همکاری موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی به صورت مشترک از طرح های تحقیقاتی در دو محور نشانگر های زیستی اولیه در دمانس و توسعه ابزارهای غربالگری، ارزیابی و توان بخشی اختلالات یادگیری با تاکید بر برنامه های برخط حمایت می کنند.

نشانگرهای زیستی معیاری را ارائه می ‏دهند که می ‏تواند ضمن کمک به تصمیم‏ گیری بالینی متخصصان این امکان را برای بیماران و ارائه دهندگان خدمات درمانی فراهم می‏ کند تا بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه را در بیماران در معرض خطر انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان به درمان اختلالات شناختی کمک می کنند

محققان به درمان اختلالات شناختی کمک می کنند