مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 07:302021-08-02اقتصادي

طرح نسخه نویسی سموم در فارس آغاز شد/ ممنوعیت فروش آزاد سم


از آغاز طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی در کلینیک ها و فروشگاه های سموم کشاورزی برای نخستین بار در استان خبر داد.

- ایسنا/فارس از آغاز طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی در کلینیک ها و فروشگاه های سموم کشاورزی برای نخستین بار در استان خبر داد.

محمدجواد احمدی گفت: این طرح با هدف دستیابی به محصولات کشاورزی سالم تر و همچنین ساماندهی مصرف سموم در بخش محصولات زراعی و باغی اجرا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس، او به تشریح طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی پرداخت و اظهار کرد: بر اساس این طرح، کلینیک های گیاه پزشکی یا به صورت چشمی و تجربی بیماری را شناسایی و اقدام به نسخه نویسی می کنند و یا با روش های آزمایشگاهی اقدام به شناسایی آفت یا بیماری مربوطه می کنند و بر اساس نتایج آزمایش ها نسخه مورد نیاز را می نویسند.

احمدی با اشاره به اینکه در این طرح از سه برگ نسخه استفاده می شود که یک برگ نسخه نزد گیاه پزشک می ماند، عنوان کرد: دو نسخه دیگر به داروخانه می رود و مسوول فنی داروخانه باید آن ها را تأیید کند و در نهایت یک نسخه نزد داروخانه و یک نسخه نزد بهره بردار باقی می ماند.

رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس از جمله فواید اجرای طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی را کمک به تأمین و افزایش امنیت غذایی عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح نسخه نویسی سموم در فارس آغاز شد/ ممنوعیت فروش آزاد سم

طرح نسخه نویسی سموم در فارس آغاز شد/ ممنوعیت فروش آزاد سم