مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 07:152021-08-02سياسي

خوزستان در پرونده ثبت جهانی ایذه در یونسکو اقبال بالایی دارد


مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معتقد است: با توجه به قرارگیری آثار ایذه از سال 2007 در فهرست موقت یونسکو این شهر از اقبال بالایی برای ثبت جهانی شدن برخوردار است.

- ایسنا/خوزستان مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معتقد است: با توجه به قرارگیری آثار ایذه از سال 2007 در فهرست موقت یونسکو این شهر از اقبال بالایی برای ثبت جهانی شدن برخوردار است.

مصطفی پورعلی پیرامون پرونده ثبت جهانی ایذه در یونسکو اظهار کرد: با توجه به قابلیت های ویژه استان خوزستان در موضوع مناطق دارای ارزش بالای تاریخی، شهرستان ایذه از جمله مناطقی است که با داشتن آثار متعدد، این قابلیت را دارد تا در قالب منظر فرهنگی ـ باستانی، ارزیابی جهانی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا براساس اعلام میراث فرهنگی خوزستان، وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که پرونده ثبت جهانی این شهر، ارزیابی دوباره و مانع زدایی شود تا با نهایی شدن این روند، استان خوزستان در موضوع ثبت جهانی یک بار دیگر از فرصت های تصاحب این عنوان قرار گیرد و به شخصه معتقد هستم که این پرونده باید یکی از اولویت های کشور قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان در پرونده ثبت جهانی ایذه در یونسکو اقبال بالایی دارد

خوزستان در پرونده ثبت جهانی ایذه در یونسکو اقبال بالایی دارد