مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 06:052021-08-02سياسي

جای خالی تاق بستان در فهرست جهانی یونسکو


مجموعه تاق بستان یکی از بی نظیرترین سایت های تاریخی ایران است که ویژگی های منحصر بفرد آن باعث شده تا از حدود دو دهه پیش به عنوان یکی از کاندیداهای ثبت جهانی شدن مطرح شود.

- ایسنا/کرمانشاه مجموعه تاق بستان یکی از بی نظیرترین سایت های تاریخی ایران است که ویژگی های منحصر بفرد آن باعث شده تا از حدود دو دهه پیش به عنوان یکی از کاندیداهای ثبت جهانی شدن مطرح شود.

طی این سالها مسئولین زیادی آمدند و رفتند و هرکدام وعده ای برای ثبت جهانی شدن این اثر دادند، اما هیچکدام تحقق پیدا نکرد، چراکه موانع زیادی پیش پای ثبت جهانی شدن تاق بستان افتاده که کنار زدن آنها کمی دشوار است و عزمی استوار می خواهد که بسیاری از این مسئولین نداشتند.

یکی از مهمترین موانعی که همواره از آن به عنوان سد مهم ثبت جهانی شدن تاق بستان یاد کرده اند، وجود رستوران ها و ساخت و سازهای غیرمجاز اطراف آن است که به گفته مسئولین استانی برداشتن این موانع اعتبارات میلیاردی می خواهد که آنها از پس تامین آن بر نیامده اند.

و حالا این روزها که بحث ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورمانات داغ است و این اثر طی پنج سال با اراده پولادین تیمی جوان و پیگیر به ثبت جهانی رسید، اکنون بار دیگر این مسئله مطرح شده که تاق بستان تا کی پشت دروازه ثبت جهانی شدن باید معطل بماند؟ سرپرست میراث فرهنگی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی تاق بستان در فهرست جهانی یونسکو

جای خالی تاق بستان در فهرست جهانی یونسکو