مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 05:252021-08-02اجتماعي

زمین البرز عفونت کرده است!


مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای البرز با هشدار در خصوص ادامه نشست زمین در مناطق مختلف البرز، گفت: این روند می تواند به زیرساخت های حساس و ارزشمند استان مثل فرودگاه ، - ایسنا/البرز مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای البرز با هشدار در خصوص ادامه نشست زمین در مناطق مختلف البرز، گفت: این روند می تواند به زیرساخت های حساس و ارزشمند استان مثل فرودگاه ، نیروگاه، صنایع و .

خسارت جدی وارد و از فعالیت خارج کند.

سعید نقدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان نقشه برداری کشور در حال انجام مطالعات جدید فرونشست زمین است، گفت: اما طبق مطالعاتی که ما در گذشته انجام داده ایم سطح آب های زیرزمینی در استان البرز به طور متوسط سالانه تا 72 سانتیمتر افت می کند.

نقدی با بیان اینکه پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی عامل اصلی فرونشست در استان البرز محسوب می شود، افزود: متوسط فرونشست در البرز بین سه تا چهار سانتیمتر است اما این نشست در مناطق شهری مثل مهرشهر و کمالشهر بین شش تا هفت سانتیمتر و در دشت های غربی استان مثل نظرآباد بین 27 تا 28 سانتیمتر برآورد شده است.

وی در خصوص فرونشست در مناطق شهری استان خاطرنشان کرد: در مهرشهر ترک های ناشی از فرونشست در برخی از سازه ها و ساختمان ها مشاهده می شود از جمله ساختمان شرکت آب منطقه ای البرز که در این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین البرز عفونت کرده است!

زمین البرز عفونت کرده است!