مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 05:202021-08-02سياسي

نخستین دانشنامه سندشناسی در ایران تدوین شد


معاون پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تدوین نخستین دانشنامه سندشناسی در ایران به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد.

- ، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حوریه سعیدی از پایان تدوین نخستین دانشنامه سندشناسی در ایران خبر داد و گفت: هدف از پرداختن به این طرح شناخت و تعیین هویت اسناد در انواع خود و نیز شناخت ویژگی هرکدام از آنها برای مخاطبان خاص خود است که از میان آرشیویست ها، محققان سندپژوه و پژوهشگران تاریخ معاصر ایران هستند بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

سعیدی در تشریح اهمیت تدوین دانشنامه سندشناسی عنوان کرد: با وجود دائره المعارف ها، فرهنگنامه ها با موضع های مختلف، همیشه خلاء نبود دانشنامه ای در حوزه اسناد و سندشناسی وجود داشته و پژوهش هایی مبتنی بر شناخت از ماهیت اسناد در دسترس نبوده است.

در واقع پژوهش هایی که نشان دهد تفاوت شکلی، جنسی، محتوایی اسناد مختلف مثلاً: سند فرمان، سند عریضه، یا سند مبایعه نامه و اجزا و ترکیباتی که این اسناد را شکل می دهد؛ چندان انجام نشده و این تفاوت ها و تمایزات چندان مورد بررسی قرار نگرفته بوده است.

مجری طرح دانشنامه سندشناسی ادامه داد: بنابراین دانشنامه سندشناسی به پژوهشگران، سندپژوهان و همچنین محققان و تاریخ نویسان حوزه تاریخ معاصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین دانشنامه سندشناسی در ایران تدوین شد

نخستین دانشنامه سندشناسی در ایران تدوین شد