مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 03:452021-08-02پزشكي

مگا 3 موثر در درمان میگرن


مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است چون برای ادامه حیات بدن اهمیت دارد و چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، - حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل ها تأمین شود.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: امگا 3 تأثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش های عصبی و افسردگی دارد، گفت: اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد میگرن آن ها کنترل می شود.

وی عنوان کرد: امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی درمانی نیز موثر است بنابراین مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند و دچار اختلال های عصبی هستند و اعصاب دست و پای آن ها دچار گزگز و درد شدید می شود، مفید است.

علیزاده ادامه داد: امگا 3 عوارض عصبی ناشی از دیابت را کاهش می دهد همچنین طبق بررسی ها، مکمل این اسید چرب، پیشرفت ام اس را کند می کند.

وی با اشاره به اینکه منابع حیوانی و گیاهی متعددی حاوی اسیدهای چرب هستند، گفت: بهترین منابع اسید چرب امگا 3 در انواع ماهی و آبزیان از جمله ماهی آزاد، قزل آلا، تن، اسقومری و شاه ماهی، تخم کدو، تخم کتان و گردو وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مگا 3 موثر در درمان میگرن

مگا 3 موثر در درمان میگرن