مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 03:102021-08-01پزشكي

فشار خون بیماری معروف به قاتل خاموش


یک پزشک عمومی در چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه فشارخون با عنوان قاتل خاموش شناخته می شود زیرا به صورت بسیار آهسته وارد زندگی افراد می شود و با عوارض بالایی که در بدن فرد ایجاد می کند منجر به مرگ او می شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک پزشک عمومی در چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه فشارخون با عنوان " قاتل خاموش" شناخته می شود زیرا به صورت بسیار آهسته وارد زندگی افراد می شود و با عوارض بالایی که در بدن فرد ایجاد می کند منجر به مرگ او می شود.

فرزاد مردانی در گفت وگو با ایسنا درخصوص پیامدهای فشارخون بالا اظهار کرد: درحالت عادی عروق موجود در بدن از لحاظ قطر داخلی دارای اندازه و حالت مشخص هستند، زمانی که بر اثر افزایش سن، بیماری های قلبی_عروقی، مصرف برخی مواد غذایی، سیگار و دخانیات قطر داخلی رگ های موجود در بدن تغییر کند جریان خون داخل رگ نیز دچار تغییر می شود.

این پزشک عمومی در چهارمحال و بختیاری، افزود: در اثر تغییر در قطر داخلی عروق، قلب به عنوان عامل حرکت خون در رگ های بدن و همچنین اعضایی که کار خون رسانی به آن ها توسط این عروق انجام می شود تحت تاثیر قرار می گیرند، بنابراین فشارخون زمانی ایجاد می شود که برخی اختلالات به صورت آرام وارد بدن فرد شده باشند و خود شخص نیز متوجه این اختلالات نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون بیماری معروف به قاتل خاموش

فشار خون بیماری معروف به قاتل خاموش