مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 22:052021-08-01سياسي

تفکیک وزارت راه و شهرسازی پوست موز زیر پای دولت سیزدهم است


طراح طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به صورت هوشمندانه به دنبال ضربه بر پیکره ساخت مسکن در دولت سیزدهم است، جایی که دقیقا رییس جمهور منتخب قول ساخت یک میلیون مسکن داده و تنها جایی بوده که با عدد به مردم قول داده است.

- خبرگزاری فارس؛ با توجه به داغ شدن مجدد بحث تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و راه بهتر است کمی دقیق تر و عملیاتی تر به این تفکیک نگاه کنیم.

در انتخابات امسال اولین و تنها جایی که آیت الله رییسی رییس جمهور منتخب ، به صراحت به مردم قول همراه با عدد و رقم داد بخش مسکن بود ، ایشان قول ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای مردم را داد و این یعنی کار وزارت مسکن و تمام ارگانهای مربوط به مسکن در 4 سال آینده به شدت سخت و سنگین است.

یکی از مهمترین ملزومات تحقق این طرح ، پیش بینی برای تخصیص زمین رایگان به سازندگان مسکن در کلانشهرهای بزرگ است.

زمینی که در این کلانشهرها به مثابه طلا برای مالکان جدید آن خواهد بود، اما شعاع این اختصاص زمین تا کجا خواهد بود؟ بر فرض ما بخواهیم در یک کمربند 100 تا 150 کیلومتری زمین برای ساخت در اختیار انبوه سازان قرار دهیم،آیا میتوان این کار بزرگ را بدون برنامه ریزی حمل و نقل انجام داد؟ آیا میتوان بدون فکر کردن به راه های ارتباطی این خانه ها این خانه ها را به بافت اصلی شهرها اضافه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکیک وزارت راه و شهرسازی پوست موز زیر پای دولت سیزدهم است

تفکیک وزارت راه و شهرسازی پوست موز زیر پای دولت سیزدهم است