مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 15:452021-08-01بين الملل

نشست روسای احزاب با الکاظمی در حضور رییس پارلمان و رییس جمهوری عراق


روسای احزاب و گروه های ملی عراق نشستی را بنا به دعوت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر در حضور برهم صالح و محمد الحلبوسی (رییس جمهوری و رییس پارلمان عراق) در مقر دولت در بغداد برگزار کردند.

- روسای احزاب و گروه های ملی عراق نشستی را بنا به دعوت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر در حضور برهم صالح و محمد الحلبوسی (رییس جمهوری و رییس پارلمان عراق) در مقر دولت در بغداد برگزار کردند.

الکاظمی تاکید کرد: هیچ نیروی آمریکایی در پایان سال جاری میلادی در عراق نخواهد ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در این نشست نتایج مذاکرات استراتژیک با آمریکا در جریان سفر اخیرش به واشنگتن رابررسی کرد.

الکاظمی گفت، نتایج مذاکرات استراتژیک با آمریکا به این خلاصه شد که نهایتا نیروهای رزمی آمریکایی در پایان سال جاری در کشور نمانند و روابط دو طرف به روابط در زمینه آموزش، همکاری امنیتی و اطلاعاتی تغییر یابد.

به این معنی که در 31 دسامبر 2021 روابط عراق با آمریکا به زمان قبل از درخواست رسمی برای آمدن نیروهای آمریکایی در سال 2014 بازگردد و چارچوب روابط عادی به همان شکلی خواهد بود که پارلمان مصوب کرده است.

حاضران در این نشست نیز نتایج مذاکره و نقاط مطرح شده در بیانیه مشترک در زمینه روابط امنیتی بین دو طرف و تبدیل روابط نظامی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست روسای احزاب با الکاظمی در حضور رییس پارلمان و رییس جمهوری عراق

نشست روسای احزاب با الکاظمی در حضور رییس پارلمان و رییس جمهوری عراق