مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 13:452021-08-01پزشكي

دلتا خطرناک تر است یا لامبدا؟


یک متخصص بیماری های عفونی ضمن اشاره به اینکه لامبدا سوش جدیدی است که طی یک جهش ژنومی جدید اتفاق افتاده است، افزود: لامبدا به صورت معناداری نسبت به سوش های قبلی مهاجم تر نشده است و نمی توانیم بگوییم این ویروس مرگ ومیر و عوارض بیشتری را ایجاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، جلال مجدیان در خصوص ویروس جدید لامبدا و اینکه گفته می شود این ویروس بسیار خطرناک است؟، گفت: هنوز اثبات نشده که ویروس لامبدا از نظر میزان آسیب بافتی به ریه و سایر ارگان های بدن نسبت به دلتا تهاجمی تر باشد، اما از لحاظ شدت بروز و مقدار سرایت پذیری در مقایسه با دلتا ضعیف تر است و فعلا این ویروس را به عنوان یک ویروس مهاجم تر نمی شناسیم.

وی ضمن اشاره به اینکه لامبدا سوش جدیدی است که طی یک جهش ژنومی جدید اتفاق افتاده است، افزود: لامبدا به صورت معناداری نسبت به سوش های قبلی مهاجم تر نشده است و نمی توانیم بگوییم این ویروس مرگ ومیر و عوارض بیشتری را ایجاد می کند.

این متخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که دلتا خطرناک تر است یا لامبدا؟، توضیح داد: ما تنها بر اساس ژنوم ویروس نمی توانیم بگوییم که کدام یک خطرناک تر هستند چرا که هنگامی که هر ویروسی از جمله دلتا، لامبدا و …وارد بدن می شود، دو عامل در شدت بیماری زایی آن ها آموثر است که یکی از آن ها ژنوم ویروس و عامل دیگر ژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلتا خطرناک تر است یا لامبدا؟

دلتا خطرناک تر است یا لامبدا؟