مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 11:202021-08-01سياسي

مجلس به دنبال راهکاری برای پاسخگو کردن مسئولان


پاسخگو کردن مسئولان، نکته ای است که همواره نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر آن تاکید داشتند منتها ابزارهای قانونی کافی برای پیاده سازی این مهم وجود نداشت.

- با توجه به اهمیت این موضوع، طرحی در مجلس تهیه شده که به موجب آن دستگاه های اجرایی ملکف به پاسخگویی به تذکرات وکلای ملت می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه 6 تیرماه دو فوریت طرح الزام دستگاه های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان را تصویب کردند.

طرحی با یک ماده واحده که در پیش نویس اولیه آن قید شده کلیه دستگاههای اجرایی مکلف به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان به شکل مکتوب می باشند.

البته مجددا این طرح مجددا در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس مورد چکش کاری قرار گرفت و با تغییراتی نسبت به پیش نویس اولیه به تصویب رسید؛ بر این اساس اصلاحاتی در ماده 206 آیین نامه مجلس اعمال شد که طبق آن، در کلیه مواردی که نماینده یا نمایندگان مطابق اصل 88 قانون اساسی، از رییس جمهور یا وزیر درباره یکی از وظایف آنان حق سؤال دارند، می‏توانند درخصوص موضوع مورد نظر به رییس جمهور و وزیر مسئول از طریق سامانه قانون گذاری و نظارت تذکر دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس به دنبال راهکاری برای پاسخگو کردن مسئولان

مجلس به دنبال راهکاری برای پاسخگو کردن مسئولان