مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 11:152021-08-01اقتصادي

لزوم توسعه زنجیره ارزش افزوده محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی


تجاری سازی کشاورزی به ویژه در محصولات با ارزش افزوده بالا با توسعه زنجیره ارزش کشاورزی ممکن می شود که این امر موجب افزایش بهره وری تولید می شود.

- ، محمد مهدی شهریاری ظهر یکشنبه در مراسم کلنگ زنی ساخت بزرگترین واحد ذخیره سازی، نگهداری مواد غذایی و بسته بندی انواع میوه در شمال غرب کشور در ارومیه با بیان این مطلب اظهارکرد: نزدیک 40 درصد اشتغال این استان در بخش کشاورزی است و متأسفانه محصولات بخش کشاورزی استان به قیمت ناچیزی در بازارهای داخلی و خارجی به دلیل عدم بسته بندی متناسب عرضه و به فروش می رسد که امیدواریم با راه اندازی این طرح، برند صادرات محصولات کشاورزی استان ارتقا یابد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نبود واحد بسته بندی مناسب با قابلیت های جهانی یکی از خلاءهای چرخه تولید محصولات کشاورزی در استان است، افزود: با نگاه ویژه دولت و پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی و سیاستگذاری استان برای رفع مشکل سورتینگ و بسته بندی از ظرفیت سرمایه گذار خارجی برای این موضوع مهم استفاده شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این واحد ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری 43 هزار تن مواد غذایی در سال را دارد افزود: این واحد مجهز به سردخانه 11 هزار تنی است که 6 هزار و 600 تن آن به صورت کنترل اتمسفری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توسعه زنجیره ارزش افزوده محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

لزوم توسعه زنجیره ارزش افزوده محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی