مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 09:552021-08-01سياسي

میراث دار «ظریف» کیست؟/ 4 گزینه نهایی وزارت امور خارجه


همزمان با نزدیک شدن آغاز فعالیت دولت جدید در ایران، گمانه زنی ها در خصوص انتخاب سکاندار جدید دستگاه سیاست خارجی کشورمان به عنوان راهبردی ترین وزارتخانه افزایش یافته است.

- ، گروه سیاست - محمد مهاجرانی؛ تحولات جهانی که بیش ترین حجم از آن در خاورمیانه سرریز می شود، بیانگر این مسئله است که انتخاب سکاندار دستگاه سیاست خارجی مهم ترین کشور منطقه، می تواند سخت ترین کار ممکن برای رییس جمهور آینده ایران باشد.

بر اساس سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، کشور ما در افق 1404، به عنوان کشوری توسعه یافته، در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و همچنین الهام بخش، فعال، موثر و دارای تعامل سازنده در روابط بین الملل تعریف شده است.

وزارت امور خارجه کشورمان در هشت سال گذشته، همواره بر مسئله تنش زدایی با آمریکا و حل پرونده هسته ای کشورمان متمرکز بود و علیرغم حمایت های همه جانبه نهادهای بالادستی و همچنین اختیارات گسترده شخص وزیر امور خارجه، نتوانست وعده های انتخاباتی رییس جمهور فعلی، که اجرای اکثر آن ها را به تعامل با غرب گره زده بود را محقق کند.

بر همین اساس مستاجر بعدی ساختمان شماره 9 وزارت امور خارجه در روز اول کاری خود و پس از ورود به دفتر وزیر امور خارجه، باید با انبوهی از پرونده های پیچیده سیاسی و دیپلماتیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث دار «ظریف» کیست؟/ 4 گزینه نهایی وزارت امور خارجه

میراث دار «ظریف» کیست؟/ 4 گزینه نهایی وزارت امور خارجه