مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 09:252021-08-01اقتصادي

آب دریا به مرکز و شمال فارس هم می رسد/وضعیت قرمز 30 شهرستان در فارس


انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس تنها محدود به جنوب این استان نیست و نواحی مرکزی و شمال را هم شامل می شود.

- ایسنا/فارس استاندار فارس گفت: انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس تنها محدود به جنوب این استان نیست و نواحی مرکزی و شمال را هم شامل می شود.

عنایت الله رحیمی در برنامه کارنامه شبکه فارس به تشریح آخرین وضعیت استان فارس در زمینه های بهداشتی، عمرانی ، کشاورزی و آب پرداخت و گفت: حجم بارندگی در استان فارس امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 50 ساله، 60 درصد کاهش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از استانداری فارس، رحیمی در رابطه با آغاز خط انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان های مهر و لامرد، گفت: در فاز اول این طرح با 68 کیلومتر لوله گذاری، آب با ظرفیت 15 میلیون مترمکعب از خلیج فارس به شهرستان های لامرد و مهر برای مصرف شرب و صنعت انتقال می یابد.

استاندار فارس ادامه داد: فاز اول این طرح با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام می شود و قرار است طی مدت دو سال به بهره برداری برسد؛ در فاز دوم این طرح، آب از خلیج فارس به شیراز و شمال استان انتقال خواهد یافت.

وضعیت سدهای فارس او با اشاره به افتتاح سد هایقر، گفت: با آبگیری این سد که امیدواریم با اولین بارندگی انجام شود آب هزار هکتار از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب دریا به مرکز و شمال فارس هم می رسد/وضعیت قرمز 30 شهرستان در فارس

آب دریا به مرکز و شمال فارس هم می رسد/وضعیت قرمز 30 شهرستان در فارس