مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 08:352021-08-01سياسي

چند وچون حقوقی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجه در یک کتاب


کتاب حقوقی «زنان ایرانی مزدوج با اتباع خارجه» اثر امیر خواجه زاده و امیر بارانی بیرانوند با موضوع ازدواج با اتباع خارجه به تازگی از سوی انتشارات «چتر دانش» روانه بازار نشر شده است.

- ، کتاب حقوقی زنان ایرانی مزدوج با اتباع خارجه اثر امیر خواجه زاده و امیر بارانی بیرانوند به تازگی از سوی انتشارات چتر دانش روانه بازار نشر شده است.

ازدواج با اتباع خارجه، از جمله موضوعاتی است که در هر سیستم حقوقی، با توجه به ابعاد ویژه حقوقی، سیاسی و امنیتی، واجد اهمیت تلقی شده است.

اگرچه بررسی موضوع از دیدگاه جامعه شناسی و تأثیری که این گونه ازدواج ها، در بافت فرهنگی جوامع دارد در جای خود حائز اهمیت و موثر در سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان در این ارتباط است، لیکن تحلیل ابعاد حقوقی چنین ازدواج هایی نیز به منظور تمهید زمینه لازم برای سیاست گذاری صحیح، در جای خود از اهمیت به سزایی برخوردار است.

در سال های اخیر با توجه به اقدامات بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در پذیرش آوارگان کشورهای مختلف به ویژه عراق و افغانستان، منابع موثق آمار ازدواج با اتباع خارجی را در حال رشد، اعلام نموده اند.

اگرچه پذیرش آوارگان و پناه دادن به آنان، اقدام مثبتی است که دولت جمهوری اسلامی ایران، با توجه به اهداف بشر دوستانه خود، همواره در آن پیشگام بوده است، لی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند وچون حقوقی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجه در یک کتاب

چند وچون حقوقی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجه در یک کتاب