مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 07:452021-08-01پزشكي

ضرورت حمایت از راهکارهای ترویج تغدیه با شیر مادر


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن آغاز هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، بر ضرورت حمایت از راهکارهای ترویج تغدیه با شیر مادر تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد لطفی در این پیام حفظ و حمایت از تغذیه کودکان با شیر مادر را مسؤولیت مشترکی دانست که باید به رسمیت شناخته شود.

در متن این پیام آمده است: تغذیه با شیر مادر، پایه و اساس زندگی است و بی شک، تغذیه مناسب و امنیت غذایی در شرایط اضطراری و غیراضطراری به سلامت کوتاه مدت و بلند مدت کمک می کند.

تغذیه با شیر مادر یکی از مضامین حقوق بشر است که باید مورد احترام قرار گرفته، حفظ شده و تحقق یابد.

این رویکرد سلامت عمومی در ترویج تغذیه با شیر مادر که دولت ها و سایر ذی نفعان برای ایجاد محیط دوستدار تغذیه با شیر مادر با یکدیگر همکاری می کنند، بخش حیاتی حفظ و حمایت از تغذیه کودکان با شیر مادر است که می بایست به عنوان یک مسوولیت مشترک، به رسمیت شناخته شده و کوشید تا سیاست مبتنی بر شواهد را در خصوص موارد تاثیرگذار در حمایت از تغذیه با شیر مادر اجرا کرد.

در این راستا، تغییرات مناسب در سیاست و عملکرد حمایتی کودکان می تواند تفاوت اساسی در زندگی روزمره والدین و کودکان شیرخوار ایجاد کند که به این منظور باید سرمایه گذاری در خدم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت حمایت از راهکارهای ترویج تغدیه با شیر مادر

ضرورت حمایت از راهکارهای ترویج تغدیه با شیر مادر