مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 06:402021-08-01پزشكي

انگ اجتماعی؛ رنجی که مبتلایان به ایدز از آن می برند


کارشناس بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مهمترین مشکلی که بیماران مبتلا به ایدز از آن رنج می برند، انگ اجتماعی است.

- پسندیده در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: متاسفانه در وهله نخست ذهن های تعدادی از افراد در ارتباط با چگونگی مبتلایان ایدز به ایدز این است که آن ها مشکل اخلاقی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: اما باید به این نکته توجه داشت که انتقال این بیماری راه های مختلفی دارد و می تواند به شیوه های مختلف انتقال یابد.

پسندیده تصریح کرد: ممکن است فرد مبتلا به ایدز جزء کادر درمان بوده و سرنگ آلوده ای وارد بدن وی شده و یا این بیماری از مادر به نوزاد منتقل شده باشد و مادر کاملا تصادفی به ایدز مبتلا شده باشد.

وی تاکیدکرد: انگ اجتماعی زندگی بیماران مبتلا به ایدز را مختل می کند و به همین علت تعداد زیادی از این بیماران، بیماری خود را مخفی کرده و اعلام نمی کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه زمانیکه یک بیمار مبتلا به ایدز تحت درمان قرار می گیرد دیگر بیماری از وی به شخص دیگری منتقل نمی شود، افزود: باید فرهنگ سازی های لازم در میان مردم در این ارتباط صورت گیرد.

وی ادامه داد: حمایت های اجتماعی و اینکه این بیماران نیز به عنوان افراد عادی در جامعه قلمداد شوند، از نیازهای اساسی این بیماران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگ اجتماعی؛ رنجی که مبتلایان به ایدز از آن می برند

انگ اجتماعی؛ رنجی که مبتلایان به ایدز از آن می برند