مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 06:002021-08-01سياسي

جریان زندگی نوین امروز، در دل شکوهمندترین نماد تاریخ دیروز


بازار تبریز سرمایه و نماد شکوهمند معماری ایران است؛ جایی که در حوزه گردشگری نیز از جایگاه و اهمیت فوق العاده ای برای شهر اولین ها محسوب می شود.

- خبرگزاری فارس-  احمد حمزه زاده: تبریز از بزرگ ترین شهرهای واقع شده در مسیر و یخچال دیده می شود با تعریفی خاص و منطبق بر اصول در کنار هم به چشم نوازترین حالت ممکن قرار گرفته اند و شبکه خاص ارتباطی را شکل داده اند.

هر کدام از یک صد و شصت وسه جز آن در شکل گیری آنچه در اطرافشان به وجود آمده تأثیرگذار بوده اند و همین نظم و انتظام که به عنوان کامل ترین سازمان اجتماعی در بازارهای ایران از آن یاد می شود ویژگی های بازار را صدچندان کرده است.

در این بازار تنها با یک مجموعه برای دادوستد روبرو نیستیم و آنچه بر تمام جوانب این بازار فاخر برتری دارد، جریان زندگی در آن است.

در این بازار در کنار رونق همیشگی خریدوفروش، رفتارهای فرهنگی و تعاملات اجتماعی نیز نسل به نسل انتقال پیدا کرده است و هر کس در این بازار اندکی با دقت نظاره گر باشد، می تواند در مقیاسی به مراتب در دسترس تر، از نزدیک شیوه زندگی مردم تبریز را لمس کند.

اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و پایگاه مجموعه جهانی بازار تبریز به عنوان متولیان اصلی صیانت و حفاظت از این گواه زنده تاریخ، همواره در تلاش اند تا با به کارگیری تجربه استادکاران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان زندگی نوین امروز، در دل شکوهمندترین نماد تاریخ دیروز

جریان زندگی نوین امروز، در دل شکوهمندترین نماد تاریخ دیروز