مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 04:502021-08-01پزشكي

26 حرکت ورزشی برای جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی مغز سالمندان


محققان حوزه روانشناسی سالمندی انجام ورزش مغزی برای سالمندان که شامل 26 حرکت است را راهکاری برای جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی در افراد مسن می دانند.

- محققان حوزه روانشناسی سالمندی انجام ورزش مغزی برای سالمندان که شامل 26 حرکت است را راهکاری برای جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی در افراد مسن می دانند.

طیبه مختاریان یکی از محققان حوزه روانشناسی در گفت وگو با ایسنا، دوره سالمندی را معمولا همراه با اختلالاتی در حافظه و شناخت توصیف کرد و گفت: با بالارفتن سن و رسیدن به این دوران، خطر ابتلا به بیماری ها افزایش یافته و توانایی های عملکردی و قدرت حواس کاهش پیدا می کند و انعطاف پذیری شناختی که به عنوان توانمندی فرد در برقراری تعادل زیستی و روانی بسیار مهم است، با افزایش سن کاهش می یابد.

وی انجام تمریناتی مانند ورزش مغزی(BRAIN GYM) را که بتواند انعطاف پذیری شناختی را بهبود بخشد، از راهکارهای جلوگیری از این عوارض دانست و اظهار کرد: کاهش عملکرد شناختی در افراد مسن که بخشی از روند پیری است، می تواند در نتیجه مشکلاتی در حافظه بلند مدت، حافظه کوتاه مدت و روند پردازش اطلاعات باشد که به عنوان یک عامل استرس زا و تهدید نامطلوب تلقی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

26 حرکت ورزشی برای جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی مغز سالمندان

26 حرکت ورزشی برای جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی مغز سالمندان