مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 02:352021-07-31سياسي

طرح صیانت؛ محدودیتی در برابر گردش آزاد اطلاعات


هنگامی که صحبت از مدیریت به میان می آید، باید ابتدا بدانیم مراد ما از این مدیریت چیست.

این طرح به طور کامل منتشر نشده اما به همان اندازه که توسط مرکز پژوهش های مجلس انتشار یافت نشان می دهد که تعابیر مدیریت در آن، - در واقع به معنای محدودیت است.

در پی تصویب طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس، جمعی از فعالان اجتماعی و کارشناسان حوزه رسانه به تصویب این طرح واکنش نشان دادند.

روزنامه ایران یکشنبه 10 مرداد از واکنش اساتید حوزه ارتباطات درباره طرح صیانت مجلس به ارایه گزارشی پرداخت و نوشت: این واکنش ها حتی از سوی کاربران فضای مجازی هم بازتاب بسیاری داشت.

اغلب کارشناسان حوزه رسانه و پژوهشگران فضای مجازی معتقدند که این طرح در شرایط کنونی برای محدودسازی دسترسی شهروندان در استفاده از اینترنت و گردش آزاد اطلاعات است و با توجه به گسترش فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی چنین طرحهایی با شکست مواجه خواهند شدمحدویت در دنیای وب هوشمند! دکتر مجید رضاییان استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم در پاسخ به این سؤال که اصل 85 قانون اساسی با طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی مغایرت دارد یا خیر و آیا می توان این طرح را مشمول اصل 85 دانست به ایران می گوید: اصل 85 قانون اساسی صراحتاً عنوان می کند در موارد خاص می توان طرحی را بدون مطرح شدن در مجلس در کمیسیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح صیانت؛ محدودیتی در برابر گردش آزاد اطلاعات

طرح صیانت؛ محدودیتی در برابر گردش آزاد اطلاعات