مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 15:152021-07-31سياسي

از توسعه همه جانبه گردشگری تا اهمیت توسعه پایدار در قم


اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر ضرورت توسعه همه جانبه گردشگری و توجه ویژه به توسعه پایدار در استان تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، رییس دفتر وزارت امور خارجه در قم در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به مطالعات اخیر توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در بخش های روستایی استان خاطر نشان کرد: بدیهی است محدودیت های آب در قم امکان توسعه کشاورزی، باغداری و دامداری را از استان سلب می کند و از این رو این موارد نمی تواند اولویتی برای استان باشد.

حمید مکارم با بیان این که گردشگری سلامت و مذهبی باید در قم جدی تر دیده شود اظهار کرد: آمارها نشان می دهد 90 درصد اهالی کشور عراق در سفر به ایران حتما به قم می آیند، اما باید پرسید این افراد به جز زیارت در قم، امکان چه انتخاب هایی برای بازدید دارند.

وی افزود: بر این اساس، پیشنهاد جدی این است که ساخت رستوران ها، موضوع بوم گردی و همچنین گسترش مراکز اقامتی و تفریحی متناسب با شأن قم در اولویت دستور کار مدیریت استان قرار گیرد.

همچنین فرماندار قم در این نشست به ضرورت کاربردی بودن مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بویژه در بخش های روستایی استان توجه داد و یادآور شد: مطالعات انجام گرفته در این زمینه باید با تصمیم گیران و تصمیم سازان مناطق روستایی بویژه شوراهای روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از توسعه همه جانبه گردشگری تا اهمیت توسعه پایدار در قم

از توسعه همه جانبه گردشگری تا اهمیت توسعه پایدار در قم