مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 14:452021-07-31بين الملل

روایت لحظه به لحظه یک شاهد عینی از حج خونین


9 مرداد 1366 شمسی، مراسم برائت از مشرکین در مکه مکرمه توسط دولت سعودی به خاک و خون کشیده شد و در این میان عده ای از حجاج ایرانی به شهادت رسیدند.

- 9 مرداد 1366 شمسی، مراسم برائت از مشرکین در مکه مکرمه توسط دولت سعودی به خاک و خون کشیده شد و در این میان عده ای از حجاج ایرانی به شهادت رسیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، روزنامه جمهوری اسلامی در 19 شهریور 1366 به مناسبت اربعین شهدای جمعه خونین مکه، روایت یکی از شاهدان عینی را در قالب دل نوشته منتشر کرد.

راوی در این یادداشت چنین نقل می کند: ساعت 2 بعدازظهر روز ششم ذی الحجه به سوی میدان معابده به پیش می روم.

جابه جایی مکرر خودروهای مملو از کماندوهای مسلح، همراه آژیر ممتد و دلخراش ماشین های پلیس، در شارع مسجدالحرام، با رنگ و لعاب غربی به ویژه امریکایی اش، مرا به یاد پیل سواران سپاه ابرهه می اندازد و خاطره ساز و برگ لشکر بوسفیان را که در برابر سپاه ابرهه جهت نابودی کلمه لااله الاالله صف آرایی می کردند را در ذهنم زنده می کند، از خود می پرسم آیا اینها می خواهند به جبهه اسراییل بتازند که اینگونه غرق در سلاح گشته اند؟ و قدرتشان را به رخ می کشند؟ خیل یکتاپرستان را می بینی که گروه گروه با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای الموت لامریکا الموت لاسراییل و تصاویری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت لحظه به لحظه یک شاهد عینی از حج خونین

روایت لحظه به لحظه یک شاهد عینی از حج خونین