مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 13:152021-07-31اجتماعي

جایگزینی کمپوست های دامی به جای کودهای تازه برای تقویت فضای سبز


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از استفاده از کمپوست های دامی به عنوان متداول ترین کودهای آلی برای استفاده در فضای سبز شهری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، پیام جوادیان در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به اهمیت تغذیه گیاهان و درختان در فضای سبز و همچنین اصلاح ساختار فیزیکی خاک، استفاده از کودهای آلی یکی از اقدامات مهم مدیریتی در نگهداری فضای سبز است اظهار کرد: کودهای دامی کاملاً پوسیده یا همان کمپوست دامی از متداول ترین کودهای آلی برای استفاده در فضای سبز شهری هستند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه استفاده از کودهای دامی تازه دارای چالش هایی نظیر بوی نامطبوع، افزایش حشرات موذی، افزایش مقدار علف هرز و بیماری های گیاهی در فضای سبز است، تبدیل آن به کمپوست جهت استفاده ایمن و با کارآمدی بالا دارای اهمیت زیادی است؛ به همین جهت تهیه و خرید کودهای دامی نپوسیده و فرآوری و تبدیل آن به کمپوست دامی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه پس از تهیه دستورالعمل تولید کمپوست از کود دامی تازه در واحد خاکشناسی این سازمان، اقدامات لازم در این خصوص اجرایی شد تصریح کرد: تولید کود کمپوستی به روش ویندرو یا فرآوری به شکل ردیفی و توده ای صورت گرفته و در حدود 2 ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزینی کمپوست های دامی به جای کودهای تازه برای تقویت فضای سبز

جایگزینی کمپوست های دامی به جای کودهای تازه برای تقویت فضای سبز